poniedziałek, kwiecień 29, 2024

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

Nowy Opel Astra otrzymuje pięć gwiazdek w teście Euro NCAP, potwierdza to koncepcję zaawansowanego bezpieczeństwa nowego Opla Astra.

W opublikowanych dzisiaj najnowszych ocenach bezpieczeństwa Euro NCAP przydzieliło nowej Astrze maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Nowy kompaktowy i pięciodrzwiowy hatchback Opla uzyskał najwyższe wyniki w każdej z ocenianych kategorii — ochronie dorosłych pasażerów, ochronie pasażerów-dzieci, ochronie pieszych oraz wspomaganiu bezpieczeństwa.

Stabilna konstrukcja przedziału pasażerskiego jest zaprojektowana tak, by zminimalizować odkształcenia i utworzyć możliwie największą klatkę bezpieczeństwa dla osób podróżujących pojazdem. W celu zamortyzowania energii uderzenia w przypadku kolizji, przód, tył oraz boki przedziału pasażerskiego są otoczone strefami pochłaniającymi energię, które ulegają kontrolowanej deformacji, aby ochronić strefy położone głębiej.

Wewnątrz przedziału pasażerskiego nowej Astry zastosowany został trzyelementowy system poduszek powietrznych, obejmujący poduszki czołowe i poduszki boczne chroniące klatkę piersiową i miednicę dla kierowcy i pasażera, oraz poduszki kurtynowe wzdłuż pierwszego i drugiego rzędu. W połączeniu z zaawansowanymi, przytwierdzonymi do nadwozia zwijaczami i napinaczami pasów z ogranicznikami naprężenia, napinaczami udowego odcinka pasów w fotelach oraz osłoną miednicy zintegrowaną z fotelem, nowa Astra zapewnia maksymalną ochronę kierowcy i pasażerów oraz ogranicza ryzyko urazów.

Asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu nie tylko ostrzega kierowcę, ale również delikatnie koryguje kierunek jazdy, gdy Astra zjeżdża z pasa ruchu. Układ autonomicznego hamowania awaryjnego, zintegrowany układ wspomagania hamowania awaryjnego, alarm przedkolizyjny oraz układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu pozwalają uniknąć kolizji czołowych lub zminimalizować ich skutki. Układ ostrzegania przed kolizją jest zoptymalizowany przez zastosowanie rzędu migających czerwonych diod LED. Są one rzutowane na przednią szybę w polu widzenia kierowcy, kiedy odległość przed pojazdem z przodu spadnie na tyle, by stworzyć zagrożenie kolizją. Dane dla tych systemów zbiera nowa pojedyncza (mono) kamera zainstalowana na górze przedniej szyby. Nowa Astra to pierwszy masowo produkowany samochód klasy kompaktowej wyposażony w kamerę mono. Jest ona również pierwszym Oplem posiadającym wspomaganie hamowania w oparciu o dane otrzymywane wyłącznie z kamery. Układy bezpieczeństwa czynnego oraz wspomagania kierowcy nowej Astry są uzupełniane przez układ ostrzegający przed przeszkodami w martwym polu (stosujący ultradźwiękowe czujniki układu asystenta parkowania do ostrzegania przed ukrytymi zagrożeniami podczas zmiany pasów, wyprzedzania czy pokonywania zakrętów) oraz matrycowe reflektory LED IntelliLux. Ta zaawansowana technologia oświetleniowa automatycznie dostosowuje się do warunków jazdy i zawsze zapewnia możliwie najlepsze oświetlenie. System rozpoznawania znaków drogowych (TSA) monitoruje w ciągły sposób dane z kamery mono i porównuje je z informacjami z układu nawigacji wbudowanego w system multimedialny Navi 900 Intellilink. Układ wyświetla kierowcy na tablicy wskaźników ograniczenia prędkości, zmniejszając ryzyko otrzymania mandatu za zbyt szybką jazdę.

 

 

Materiał i zdjęcia General Motors PR

Opracował Krzysztof Krzyna

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->