- Odsłony: 19201
SsangYong z coraz większym impetem stara się zdobywać europejski rynek. Kilka tygodni temu zaprezentowany został miejski crossover Tivoli po liftingu, a teraz do gry wkracza zupełnie nowy i odmieniony Korando.
To już nie jest ten samochód co poprzednia wersja. Teraz , nie dość że prezentuje się on wyjątkowo nowocześnie, trafiając idealnie w styl jaki niosą nowe trendy, to jeszcze jest bardzo dobrze wyposażony i zaopatrzony w najnowocześniejszą technikę. Nie tylko w tę dającą o bezpieczeństwo ale też w tę multimedialną i wizualną. Takich iluminacji wewnątrz kabiny nie oferuje w tej chwili jeszcze nikt. Trójwymiarowe, wnikające w deskę rozdzielczą czy drzwi efekty świetlne są niesamowite. Materiały użyte do wykończenia wnętrza stoją na wysokim poziomie, a spasowanie elementów nie budzi zastrzeżeń.
Kierowca opcjonalnie ma przed sobą do dyspozycji nowy zestaw wskaźników nazwany przez producenta Blaze Cockpit, jest to 10,25” w pełni cyfrowy zestaw wskaźników LCD HD, który można dostosować do swoich potrzeb, włączając w to wyświetlanie nawigacji oraz wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych kierowcy podczas podróży.
Centralna konsola może być wyposażona w 8” wyświetlacz Smart Audio, który obsługuje miedzy innymi łączność z urządzeniami mobilnymi poprzez aplikacje Android Auto oraz Apple CarPlay lub 9” wyświetlacz dodatkowo obsługujący nawigację TomTom.
Nie tylko design samochodu jest zupełnie nowy, również silniki to nowoczesne produkty z innej półki niż dotychczasowe rozwiązania SsangYonga.
Nowoczesny silnik benzynowy GDI-T o pojemności 1.5L z turbodoładowaniem o mocy 163 KM. Silnik ten zadowoli zarówno klientów ceniących sobie komfort jak i bezpieczeństwo, ze względu na duży zakres obrotowy, w którym dostępny jest maksymalny moment obrotowy (280 Nm/1.500-4.000 rpm). Moc 163 KM pozwoli również na dynamiczną jazdę tym, którzy tego oczekują.
Silnik Diesla dostępny w Nowym Korando to sprawdzony, zmodyfikowany na potrzeby najnowszych norm emisji spalin turbodoładowany silnik 1.6 e-XDI. Dysponuje on mocą 136KM, a maksymalny moment obrotowy osiaga wartość do 324Nm w połaczeniu z automatyczną skrzynią biegów.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo i komfort to lista akcesoriów jest długa.
Nawet w podstawowej wersji posiada automatyczną dwustrefową klimatyzację, aluminiowe felgi oraz zestaw systemów wspomagających bezpieczne i wygodne podróżowanie. To wyróżnia Korando na tle konkurentów w swoim segmencie.
Podnoszący bezpieczeństwo jazdy zestaw systemów trakcyjnych o nazwie Deep Control zawiera m.in.: zaawansowany system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEBS), asystenta jazdy w pasie ruchu (LKAS), asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), asystent zmęczenia kierowcy (DAA), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), oraz system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA), alert sprawnego ruszania (FVSA), tempomat.
Już w standardowej wersji posiada 7 poduszek powietrznych, w tym kolanową poduszka powietrzna kierowcy.
Produkowane tylko i wyłącznie w Korei auto na polskim rynku, pomimo opłat akcyzowych za towary sprowadzane spoza unii, będzie kosztowało od 79900 PLN.
Opracował: Krzysztof Krzyna