- Odsłony: 943
Van z napędem elektrycznym o zasięgu ponad 500 km:
W BUDD-e zastosowano zupełnie nowe rozwiązania z dziedziny obsługi interaktywnej.
BUDD-e jest pierwszym modelem studyjnym zbudowanym na nowej platformie modułowej przeznaczonej dla aut elektrycznych (MEB)
Interaktywny i połączony z siecią system multimedialny daje wyobrażenie o rozwiązaniach, jakie będą stosowane w przyszłości
10 najważniejszych faktów o BUDD-e:
1. BUDD-e wyposażono w elektryczny układ napędowy na cztery koła składający się z dwóch silników elektrycznych.
2. Elektryczne jednostki napędowe mają moc 100 kW (silnik umieszczony z przodu) i 125 kW (silnik z tyłu).
3. Pojemność energetyczna akumulatora (92,4 kWh) umożliwia pokonanie do 533 km (NEDC).
4. Na naładowanie w 80% akumulatorów nowoczesnych aut elektrycznych w rodzaju BUDD-e wystarczy w przyszłości 30 minut.
5. BEDD-e jest pierwszym studyjnym modelem Volkswagena stworzonym przy wykorzystaniu modułowej platformy do budowy pojazdów elektrycznych (MEB).
6. W BUDD-e Volkswagen prezentuje pionierski system wskaźników i obsługi oznaczający nowy rodzaj współpracy człowieka i samochodu (Human-Machine Interface, HMI).
7. System sterowania gestami 2.0 umożliwia intuicyjną obsługę auta. Nawet drzwi można otwierać wykonując odpowiedni gest.
8. Active Info Display (wskaźniki) oraz Head Unit (system multimedialny) łączą się tworząc wspólny interaktywny świat.
9. Nowy system sterowania funkcjami z kierownicy – poprzez dotyk – jest elementem HMI i sprawia, że obsługa auta staje się intuicyjna jak nigdy przedtem.
10. Cleanes Design czerpie z historii marki, a jednocześnie obiera jasny kurs ku stylistyce przyszłości.
Minivan Volkswagena ma długość 4.597 mm i doskonale wykorzystuje przestrzeń. Szerokość auta wynosi 1.940 mm, wysokość 1.835 mm. Dzięki dużej szerokości i dużemu rozstawowi osi (3.151 mm) oraz za sprawą krótkich zwisów nadwozia (z przodu 694 mm, z tyłu 752 mm), BUDD-e jest autem niezwykle kompaktowym. Nowy system kierowania kołami tylnej osi sprawia, że średnica zawracania wynosi tylko 11,5 m i poprawia właściwości dynamiczne samochodu.
Dzięki MEB można było opracować nowy rodzaj konstrukcji samochodu wykorzystującej niewielkie silniki elektryczne i akumulatory o dużej pojemności. Bateria o pojemności 92,4 kWh jest płaska, umieszczono ją pod podłogą BUDD-e – jest niemal równa na jej całej powierzchni, a przy tym nie zajmuje zbyt dużo miejsca. Akumulator zaopatruje w energię dwa silniki elektryczne, napędzające obydwie osie samochodu.
• silnik elektryczny umieszczony z przodu osiąga moc 100 kW i dysponuje momentem obrotowym o wartości 200 Nm, silnik z tyłu ma 125 kW i 290 Nm. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Układ przeniesienia napędu na cztery koła umożliwia studyjnemu autu osiągnięcie prędkości 180 km/h.
• akumulatory można ładować korzystając z gniazda prądu albo indukcyjnie. Po około 30 minutach ładowania prądem stałym o mocy 150 kW akumulator jest zaopatrzony w energię w około 80 procentach.
Materiały VW Media
Przygotował Krzysztof Krzyna
02.03.2016
Świat na kołach