piątek, kwiecień 26, 2024

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

Krótka, pełna okrągłych kształtów maska, wysokie nadwozie i ostro opadający tył, to znaki charakterystyczne dla tego segmentu i twingo posiada je wszystkie.

Nieznaczne przetłoczenia karoserii nie nadają mu cech agresywności, jedynie służą do podkreślenia indywidualizmu projektu. Podobnie jak charakterystyczna klapa bagażnika wykonana w całości ze szkła. Ten element akurat mocno wyróżnia twingo.

Tym razem testowany model to energy TCe 90 wersja Intens. Jest to najbogatsza dostępna wersja z silnikiem 90-cio konnym dostępna w cenie 45900.

Samo wnętrze wygląda znacznie lepiej niż w wersji podstawowej. Ma lepsze wykończenie i użyte materiały są wyższej jakości. Estetykę poprawiają powleczone perłowym lakierem elementy, wykończenie skórą kierownicy i siedzeń oraz metalowe nakładki na pedały.

Jazda po mieście nie sprawia żadnych kłopotów. Samochód jest niezwykle zwinny i zwrotny a to dzięki uwolnieniu przedniej osi od napędu. Silnik znajdujący się z tyłu pod bagażnikiem napędza skutecznie oś tylną. Układ kierowniczy działa bardzo dokładnie i lekko dzięki czemu manewrowanie i parkowanie jest banalnie proste. Auto zwinnie przemyka po mieście a jego gabaryty ułatwiają zmianę pasa nawet w czasie godzin szczytu. Nie jest trudno też wcisnąć się nim w niewielką szczelinę pozostawioną na parkingu  przez kierowców krążowników.

Gdzie inni muszą zrezygnować z parkowania, kierowca twingo znajdzie dosyć przestrzeni na swój samochód. 90-cio konna jednostka to naprawdę aż nadmiar do jazdy po mieście ale agresywność tego silnika powoduje też dosyć wysokie spalanie. Można temu z łatwością zapobiec włączając funkcję ECO. Auto inaczej wtedy przekłada siłę napędu na koła. Samochód nie wyrywa gwałtownie do przodu, a porusza się bardziej dostojnie, co przekłada się na zmniejszenie ilości spalanego paliwa.

Mając do dyspozycji twingo właśnie z tym silnikiem postanowiliśmy sprawdzić jak ten mały, lekki samochód poradzi sobie w trasie.

Kabina z przodu po odsunięciu daleko foteli daje nawet przyzwoitą przestronność. Wystarczy miejsca na nogi, a głowa nie dotyka podsufitki. Również kierowca z pasażerem nie przeszkadzają sobie łokciami. Niestety na tyle pozostaje wtedy bardzo mało miejsca. Zdecydowanie na trasę nadaje się najlepiej dla dwóch osób. Zaskoczeniem była wygoda przednich foteli. Nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów nie odczuwa się zmęczenia. Doskonale dopasowano ergonomia i twardość foteli. Przyspieszenie i wyprzedzanie tym samochodem nie sprawia najmniejszego problemu. 90-cio konny silnik łatwo wchodzi na obroty i auto przyspiesza bardzo energicznie. Trochę straszy zużycie paliwa ponieważ przy dynamicznej jeździe w trasie twingo spala nawet ponad 8 litrów na sto km. Za to radość z jazdy jest ogromna. Pokonywanie zakrętów pomimo krótkiej i wysokiej sylwetki nie wytrąca go z równowagi. Za to jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Nawet podmuch jadącej z przeciwka ciężarówki jest wyraźnie wyczuwalny. Oczywiście w samochodzie o tak niewielkim rozstawie osi czuć większość poprzecznych nierówności, a wjechanie w dołek też nie umknie uwadze. W podróż nie da się zabrać zbyt wielu bagaży, a to z powodu komory silnikowej umieszczonej z tyłu, przez co podłoga bagażnika znajduje się wysoko i ma zaledwie 219 litrów. Z przodu pod maską nie znajdziemy dodatkowej przestrzeni bagażowej wzorem z Fiata126P. Całe miejsce pod maską przeznaczono na akumulator, chłodnicę i zbiornik płynu do spryskiwaczy. Poza tym dostęp do tej części samochodu jest znacznie utrudniony przez dość skomplikowany system otwierania przedniej klapy. Równa się to kilkuminutowej pracy przy masce i atrapie przedniego grilla. Muszę przyznać, że jest to niefortunne rozwiązanie. Jadąc we dwie osoby oczywiście na bagaż można wykorzystać tylną kanapę, przeznaczoną dla kolejnych dwojga pasażerów, bo twingo jest autem czteroosobowym.

Spalanie wyniosło odpowiednio:

W długiej trasie średnie 5,7 litra na 100km .

W mieście przy włączonym trybie ECO 6,4 l/100km.

Podczas przejazdu z lewobrzeżnej Warszawy na Pragę w godzinach szczytu 8,4 l/100km bez trybu ECO.

Minimalne zużycie udało się nam wyciągnąć na 4,7 litra na 100km.

Podsumowując:

Twingo z zasady zostało stworzone do jazdy w mieście, jednak poruszanie się w trasie też nie jest mu straszne. Doskonale radzi sobie z przyspieszaniem i dba o komfort kierowcy i pasażera. Jak na małe auto miejskie okazało się przyjaznym towarzyszem nawet dalekiej podróży. Doskonale działające instrumenty i narzędzia multimedialne pomagają i uprzyjemniają jazdę. Duży, czytelny wyświetlacz z funkcją obsługi dotykowej działa bez zarzutu i tak naprawdę po zamianie auta trochę tęsknię za nim.

W mieście tym samochodem jeździ się wybornie. Mały, zwinny, szybki i ekonomiczny na trybie ECO, cóż więcej chcieć. Zakupy wejdą do bagażnika bez problemu. Z silnikiem 900cm3 to wręcz miejski potwór, ale cóż się dziwić, w końcu twingo zostało stworzone do miasta.

   

 

Tekst i zdjęcia Krzysztof Krzyna

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego swiatnakolach.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  3. dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  4. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  5. utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  6. dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  7. W ramach serwisu internetowego swiatnakolach.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
  8. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  9. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  10. pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  11. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  12. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  13. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  14. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym swiatnakolach.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  15. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

 

  1. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych serwis eurowypoczynek.pl wykorzystuje dane zarejestrowanych użytkowników tylko i wyłącznie na swoje potrzeby. Nie udostępniamy ani nie sprzedajemy danych osobom trzecim.

 

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

Przeglądarka Opera

Przeglądarka Firefox

Przeglądarka Chrome

Przeglądarka Internet Explorer

Przeglądarka Safari