- Odsłony: 1727
SsangYong zaprezentował na tegorocznych targach genewskich koncepcyjny model XAVL, który ma szansę wejść do produkcji w 2019 roku. Według zapewnień marki wersja produkcyjna ma niewiele odbiegać od konceptu. drugą nowością był znany już Korando, któremu producent zafundował lifting.
XAVL ze swoim twardym, męskim wyglądem jest koncepcją autentycznego SUV-a, łączącego zaawansowaną wygodę i praktyczność z rozwiązaniami przyjaznymi dla użytkownika. To kolejny model strategiczny, który stymulować ma przyszły wzrost marki.
Dzięki siedmiu niezależnym fotelom oraz dużej przestronności XAVL pełni wszechstronne role typowe dla SUV-ów średniej wielkości, łącząc zdolność do jazdy terenowej z uniwersalnością i praktycznością wielofunkcyjnego MPV. Fotele umieszczone są w trzech rzędach w konfiguracji 2-3-2. Pięć foteli drugiego i trzeciego rzędu jest składanych, dzięki czemu zmaksymalizowano wygodę i możliwość wykorzystania przestrzeni, w tym elastyczność jej podziału między pasażerów a bagaż, czego oczekują użytkownicy zarówno od SUV-ów, jak MPV-ów.
Koncepcja XAVL to SUV średniej wielkości. Samochód czerpie inspirację z drugiej generacji klasycznego Korando z 1990 r. Współczesna interpretacja tego oryginalnego samochodu powinna trafić do produkcji jako autentyczny SUV terenowy w nieodległej przyszłości.
XAVL oferuje wybór spośród dwóch silników: spełniającego normę Euro 6d-Temp 1,5-litrowego silnika benzynowego i 1,6-litrowego silnika Diesla, do których dopasowano opcję wyboru 6-biegowych skrzyni biegów ręcznej lub automatycznej i system 2WD.
1,6-litrowy silnik wysokoprężny celuje przede wszystkim w rynek europejski. Osiąga emisję CO2 na poziomie 120-150 g/km (wersja 2WD, MT/AT, system stop/start). 1,5-litrowy silnik benzynowy przeznaczony jest na te rynki, które preferują wydajną jazdę przy niskich i średnich prędkościach, jak również oszczędność zużycia paliwa. Jego emisja CO2 wynosi 150-170 g/km (2WD, MT/AT, system stop/start).
XAVL ma 4.630 mm długości, 1.866 szerokości, 1.640 wysokości, a rozstaw osi wynosi 2.775 mm.
Nowe Korando
SUV Korando otrzymuje na ten rok wiele ulepszeń, m.in. nowy, stylowy wygląd, więcej wyposażenia i dodatkowe funkcje bezpieczeństwa.
Przeróbce poddany został przód samochodu, szczególnie maskownica i reflektory, które wyrażają wigor Nowego Korando.
Nowy Korando zaprojektowany został z myślą o młodych rodzinach, które wybierają aktywny styl życia. Oferując mnóstwo przestrzeni dla dorastających dzieci oraz ich sprzętu sportowego, trafi on do tych klientów, którzy potrzebują samochodu zdolnego podołać wszystkim wyzwaniom rodzinnego życia.
Do wyboru klientów oddano m.in. 7-calowy wyświetlacz kolorowy z funkcją wyświetlania ekranu smartfona lub innego urządzenia przenośnego przy pomocy kabla HDMI lub 7-calowy system nawigacji TomTom: oba wspierają wyświetlanie obrazu z kamer, system głośnomówiący Bluetooth oraz mają możliwość podłączenia iPoda.
Nowe Korando napędzane jest jednym z dwóch silników. Pierwszy z nich to 2,2-litrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem spełniający normę Euro 6, drugi zaś to 2-litrowy silnik benzynowy. Klienci mogą także wybrać pomiędzy 6-biegową skrzynią ręczną oraz opcjonalną 6-biegową automatyczną skrzynią Aisin, zapewniającą płynną i dynamiczną zmianę biegów, komfortową jazdę i dynamiczne przyspieszenie.