niedziela, grudzień 04, 2022

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

 

Jeden z najpopularniejszych modeli Hyundaia i20 dedykowany jest do szerokiego grona klientów. Zarówno dla ludzi młodych jak i starszych. Jak ten model wpasował się w rynek? Projektanci Hyundaia zdecydowanie stanęli na wysokości zadania. Stworzyli samochód nie tylko praktyczny i wygodny ale przede wszystkim prezentujący się niezwykle atrakcyjnie.

Nowoczesny designe nie wykluczył tradycyjnego dwu bryłowego kształtu karoserii. Takie połączenie trafia w szerokie gusta kierowców. Znakami charakterystycznymi i20 są przede wszystkim lampy przednie i tylne wyposażone w atrakcyjnie wkomponowane światła ledowe.

 

 

Miejskie rozmiary samochodu nie wykluczyły skomponowania przestronnego wnętrza. Kierowca i pasażer przedniej części kabiny mogą czuć się komfortowo, a regulacja fotela kierowcy i kolumny kierownicy bez problemu pozwala na znalezienie optymalnej pozycji. W drugim rzędzie nie ma aż tak wiele miejsca jak z przodu lecz powody do narzekania znajda tylko bardzo wysocy pasażerowie. Bagażnik o pojemności 326 litrów jest w stanie zmieścić bagaż czteroosobowej rodziny na kilkudniowy wyjazd. To jeden z najlepszych wyników w klasie.

Materiały wykończeniowe nie są najwyższej kategorii mimo to prezentują się bardzo dobrze wizualnie i w dotyku. Nowoczesna, dwukolorowa deska i nieprzesadzona ilość przycisków sprawiają bardzo przyjemne wrażenie i pozwalają szybko poczuć się we wnętrzu jak w „swoim”. Dobrego wrażenia dopełniają wygodne fotele, dobra widoczność i spora przestrzeń.

 

 

Ten niewielki miejski samochód nie lęka się dziurawych dróg. Może brzmi to górnolotnie jednak jest w tym wiele prawdy. Zawieszenie zostało tak skonfigurowane aby pasażerowie odczuwali jak największy komfort pomimo niewielkiego rozstawu osi. Poprzeczne nierówności wybierane są cicho i bez „dobijania” amortyzatorów. Podczas jazdy w koleinach Hyundai prowadzi się bardzo dobrze. Pozwala łatwo utrzymać kierunek jazdy i nie „ucieka” na boki.

Testowany model wyposażony w wolnossący, benzynowy silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 84KM cieszy wysoką kulturą pracy i niskim spalaniem. Podczas postoju niemal nie słychać aby pracował a wizyta na stacji benzynowej nie będzie przykrością. Średnie zużycie podczas testu wyniosło 6,0litra na 100 km, podczas spokojnej jazdy w trasie i20 spalił 5,3 l/100 km, w ruchu miejskim 6,8 a minimalne zużycie jakie udało się uzyskać to 4,1 l/100 km.

 

 

Podsumowując śmiało powiem że Hyundai i20 jest jednym z moich faworytów do jazdy w warunkach miejskich. Komfortowy i ekonomiczny mały samochód, który prezentuje się bardzo atrakcyjnie to przecież podstawowe argumenty jakie większość kierowców bierze pod uwagę szukając auta do jazdy po mieście. Niezaprzeczalną zaletą jest fakt, że może być on również dobrym towarzyszem wyjazdów na dłuższym dystansie.

Tekst i zdjęcia Krzysztof Krzyna

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->