- Odsłony: 1209
10 kwietnia w salonach Toyoty w Polsce debiutowały dwie najważniejsze hybrydowe nowości tego roku. Toyota Prius czwartej generacji wprowadza na polski rynek najoszczędniejszy na świecie napęd hybrydowy i nową platformę podłogową TNGA. Toyota RAV4 Hybrid to pierwszy w Europie SUV Toyoty z tym napędem i jednocześnie najmocniejsza wersja w ofercie modelu.
Toyota Prius jest ikoną samochodów z alternatywnym napędem i prekursorem hybryd. Debiutująca w tym roku IV generacja wyróżnia się unikalnym designem, którego twórcy w pełni wykorzystali możliwości, jakie daje obniżony środek ciężkości nowej platformy TNGA. Całkowicie od nowa zaprojektowano wnętrze, które prezentuje się bardzo elegancko. Wysoki komfort jazdy zapewnia optymalna pozycja za kierownicą i dbałość o ergonomię.
Prius czwartej generacji to najbardziej zaawansowany technologicznie samochód hybrydowy na świecie. Wyróżnia się wyjątkowo małym zużyciem paliwa (3,3 l/100 km) oraz niską emisją dwutlenku węgla (76 g/km). Opracowany od podstaw napęd hybrydowy 4. generacji łączy dynamikę z oszczędną jazdą. Sprawność silnika 1.8 została podniesiona do 40%, co stanowi najlepszy na świecie wynik dla silników benzynowych. Do większej dynamiki, stabilności i kultury prowadzenia przyczyniła się także platforma TNGA, która umożliwiła zwiększenie sztywności nadwozia aż o 60%. Tylne zawieszenie auta jest teraz wielowahaczowe.
Nowa Toyota Prius będzie dostępna w bogato wyposażonej wersji już od 119 000 zł lub 884 zł netto miesięcznie w programie Leasing SmartPlan. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, pełne światła LED, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania oraz klimatyzację dwustrefową. W nowym modelu dostępne są także najnowocześniejsze udogodnienia, takie jak wyświetlacz projekcyjny HUD, system automatycznego parkowania SIPA oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa – układ monitorowania martwego pola w lusterkach i układ ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.
Toyota RAV4 to prekursor segmentu SUV, który teraz debiutuje z innowacyjnym napędem hybrydowym. RAV4 Hybrid to najmocniejsza i najbardziej ekonomiczna wersja tego modelu. Napęd hybrydowy o mocy 197 KM pozwala płynnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h tylko w 8,3 s. Auto zużywa średnio nawet 5,1 l/100 km. Na oszczędną jazdę w mieście ma wpływ możliwość poruszania się na samym silniku elektrycznym do prędkości 50 km/h.
Bezstopniowa przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, wzbogacony o funkcje sekwencyjnej zmiany biegów i tryb Power, dzięki którym samochód zyskuje bardziej sportowy charakter.
RAV4 Hybrid dostępny jest także z napędem na 4 koła E-Four. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 68 KM zapewnia optymalny rozkład masy pomiędzy osiami i lepszą kontrolę trakcji. E-Four to najbardziej zaawansowany technologicznie napęd 4x4 w Toyocie. Auto wyróżnia się bogatym wyposażeniem, na które składają się m.in. zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz kamera 360 stopni, zapewniająca podgląd otoczenia samochodu z każdej strony, który ułatwia manewry i parkowanie.
Podstawową wersją hybrydowego RAV4 jest wersja Premium. Bogate wyposażenie w standardzie, mocny napęd hybrydowy i automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że auto o cenie początkowej 134 900 zł jest najbardziej atrakcyjną ofertą na rynku SUV. Toyota przewiduje, że będzie to w tym roku prawdziwy hit sprzedaży. Będzie jednak musiało podjąć rękawicę rzuconą przez również japońskie Lexusa i Infinifi, które to marki są znane z hybrydowych pojazdów. Niedługo już dołączą nowi konkurenci tym razem z Korei, a będą nimi zapewne Hyundai i Kia.
Ceny RAV4 Hybrid we wszystkich wersjach wyposażenia są zbliżone do podobnie wyposażonych diesli. Raty w programie Toyota Leasing SmartPlan zaczynają się od 945 zł miesięcznie, przy wpłacie własnej 30%. W ramach Oferty Premierowej model w wersji Premium i Style otrzymał dodatkowy darmowy pakiet wyposażenia o wartości 10 900 zł. Składają się na niego przednie reflektory Bi-LED (wartość 5 000 zł) oraz pakiet Smart (wartość 5 900 zł) zawierający system inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszone drzwi bagażnika.
Materiał Press
Opracował Marcin Płachta
14.04.2016