- Odsłony: 2151
Stoisko firmy Peugeot na Motor Show w Poznaniu prezentowało się wyjątkowo dobrze. Na targach koncern zorganizował polskie premiery odświeżonego SUVa – model 2008 oraz nowego vana o nazwie Traveller.
Fani samochodów sportowych również musieli być usatysfakcjonowani. Peugeot przygotował dla nich model 2008 DKR oraz 308 GTi.
Numer 2008 nie jest nowością w portfolio Peugeota. Model o takim oznaczeniu poznaliśmy już w 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Po trzech latach produkcji Peugeot podjął decyzje o odświeżeniu jego wizerunku. Nowy 2008 ma poszerzone nadkola, pionowy grill – nowy znak rozpoznawczy Peugeot i osłony podwozia chroniące karoserię. Ponadto wyróżniają go charakterystyczna zakrzywiona linia dachu z relingami dachowymi, chromowane listwy w drzwiach tylnych oraz spojler.
Tablica przyrządów PEUGEOT i-Cockpit, znana z innych modeli Peugeota, zapewnia intuicyjne, dynamiczne i bezpieczne prowadzenie za sprawą poręcznej kompaktowej kierownicy – znacznie mniejszej niż u konkurentów, zegarów umieszczonych wyżej - w polu widzenia drogi, oraz dużego ekranu dotykowego, który skupia większość funkcji pokładowych. Dodatkowo Funkcja Mirror Screen umożliwia kierowcy wyświetlenie na ekranie dotykowym samochodu ekranu smartfona kompatybilnego z protokołem MirrorLinkTM lub Apple Carplay.
Kompaktowy 2008 został także wyposażony w Grip Control, system optymalizacji trakcji w warunkach słabej przyczepności, dostępny zarówno w wersjach z silnikiem benzynowym jak i wysokoprężnym ze skrzynią manualną i automatyczną. Dodatkowo pojazd wyposażony jest również w pokładowe systemy bezpieczeństwa takie jak system aktywnego hamowania Active City Brake w razie wykrycia ryzyka kolizji czy system Park Assist, który automatyzuje manewry parkowania.
Nowy 2008 może być wyposażony w jeden z trzech silników benzynowych rodziny PureTech o mocach 82, 110 oraz 130 KM. Na szczególna uwagę zasługują dwie jednostki turbodoładowane, które zdobyły tytuł Silnik Roku 2015 w swej kategorii. Z kolei gama renomowanych już jednostek wysokoprężnych rozpoczyna się od 1.6 BlueHDi 75 przez wersję 100 aż po najmocniejszą 120- konną.
Nowy kompaktowy SUV Peugeot 2008 trafi do sprzedaży w Polsce już w czerwcu tego roku.
Drugą polską premierą Peugeota jest Traveller - całkowicie nowy samochód dostawczy, który jest osobową wersją Nowego Peugeot Experta. Zarówno nazwa PEUGEOT Traveller jak i jego zdecydowana i elegancka linia zapowiada nowoczesną wizję podróży. Marka postanowiła w ten rozróżnić oferty samochodów i zaakcentować pojawienie się nowego modelu do przewozu osób.
Traveller powstał na nowej płycie podłogowej, częściowo zaadaptowanej z modułowej platformy EMP2, dzięki której łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z maksymalną przestrzenią wnętrza. PEUGEOT Traveller oferuje tym samym aż do 9 bardzo wygodnych miejsc i 1500 litrów objętości bagażnika, którą można powiększyć do 4900 litrów dzięki wyjmowanym siedzeniom.
Nowy model Peugeot dostępny jest w 3 długościach; od 4,60 m do 5,30 m przy wysokości jedynie 1,90 m, bardzo rzadkiej w segmencie, co gwarantuje dostęp do podziemnych parkingów. Wersje Standard i Long o długościach odpowiednio 4,95 m oraz 5,30 m plasują się pośrodku rynku samochodów tego typu. Wersja Compact o długości 4,60 m, unikalna w tym segmencie, również pozwala na zabranie maksymalnie 9 osób przy zachowaniu komfortu podróżowania na wszystkich miejscach. Dzięki takim wymiarom i zredukowanym zwisom PEUGEOT Traveller jest bardzo zwrotny przy codziennym użytkowaniu, nawet w warunkach miejskich.
PEUGEOT Traveller Business VIP oferuje tylnym pasażerom konfigurację 4 lub 5 skórzanych siedzeń w układzie vis-à-vis. Do dobrego samopoczucia pasażerów przyczynia się również wielofunkcyjny panel górny z trójstrefową klimatyzacją i łagodnym nawiewem powietrza – wyposażenie wyjątkowe w tym segmencie, oraz specjalne oświetlenie wnętrza.
Nowoczesne i wydajne silniki Euro6 o mocy od 95 do 180 KM i nowa automatyczna skrzynia biegów EAT6 zapewniają dobre właściwości jezdne oraz rekordowo niskie w tym segmencie zużycie paliwa oraz emisję CO2. Najbardziej oszczędny z modeli Traveller zużywa 5,1 l/100 km i emituje 133 g/km CO2, a średnie zużycie całej gamy pojazdów wynosi 5,4 l/100 km lub 140 g/km, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie.
PEUGEOT Traveller oferuje wiele elementów wyposażenia i bezpieczeństwa najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu. Należą do nich m.in.: boczne przesuwane drzwi ze zdalnym elektrycznym zamykaniem i otwieraniem, wyświetlacz Head-up Display i system odczytywania znaków drogowych z wyświetlaniem ograniczeń prędkości, otwierana tylna szyba, szklany dach, system aktywnego hamowania Active Safety Brake oraz system automatycznego przełączania świateł drogowych, nowa nawigacja sterowana głosem z odczytywaniem informacji o ruchu na drodze w czasie rzeczywistym, kamera cofania VisioPark 1 z widokiem przestrzennym na tył 180 ° i zoomem na widok z tyłu lub system monitorujący zmęczenie kierowcy zainstalowany po raz pierwszy w samochodzie marki PEUGEOT.
Przysłowiową „wisienką na torcie” była ekspozycja Peugeot Sport. Zaprezentowano na niej model 2008 DKR – pojazd, który triumfował w rajdzie Dakar pod wodzą mistrza Stéphana Peterhansela oraz seryjny 308 GTi by Peugeot Sport, który właśnie trafił do sprzedaży w polskich salonach. Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km.
Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy
W układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu. Całości dopełniają opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone i obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia (połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera).
Przy okazji tuż po targach opublikowano ceny nowego Peugeota 2008. Przedstawiamy je poniżej.
Materiał Press
Opracował Marcin Płachta
07.04.2016