czwartek, kwiecień 25, 2024

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

 

Od 15 kwietnia można składać zamówienia na nową Giulię. Nowy model będzie dostępny w trzech poziomach wyposażenia (Giulia, Giulia Super i Giulia Quadrifoglio) z nowymi silnikami: 2.2 JTDM 150 KM i 180 KM z manualną 6 biegową lub automatyczną 8stopniową skrzynią biegów , 2.0 turbo Benzyna o mocy 200 KM z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów,, oraz 2.9 V6 Bi Turbo benzyna o mocy 510 KM z manualną 6-biegową skrzynią biegów.

Syntetyczny, ciekawy artykuł powinien zawierać nie więcej niż 500 - 600 słów.

Napisz coś w pięciuset słowach o nowym Alfa Romeo. Dla miłośnika marki może to być niewystarczająca liczba. Włoch taką ilością słów opisałby piękno klamki lub wentyla opony nowej Alfy.

 

 

Zacznijmy zatem.

Wybór napędu na tylną oś ,optymalny rozkład mas oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie na rynku ma zapewnić dobrą zabawę. Alfa Romeo Giulia łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów w celu uzyskania najlepszej relacji masy do mocy (w wersji Quadrifoglio wynosi on mniej niż 3 KM/kg). Giulia oferuje unikalne rozwiązania techniczne, które czynią z niej wzorzec odniesienia w segmencie, do którego należy. Do bardziej wyrafinowanych rozwiązań należy zintegrowany system hamulcowy (Integrated Braking System IBS) znacznie redukujący drogę hamowania oraz aktywne zawieszenie, zapewniające wyjątkowy komfort.

W Genewie wystawiono różne konfiguracje modelu. Poziom wyposażenia Giulia Super zaprezentowano z silnikiem wysokoprężnym 2.2 JTDM o mocy 180 KM i silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 200 KM natomiast wersję Quadrifoglio z najmocniejszą jednostką silnikową 2.9 V6 Bi Turbo o mocy aż 510 KM.

Wersja Giulia Super wyróżnia się wysoką jakością wnętrza: siedzenia foteli oraz deskę rozdzielczą pokryto luksusową skórą połączoną z dodatkami w naturalnym drewnie. Giulia Quadrifoglio, jest zaprezentowana w bardziej sportowej konfiguracji, którą podkreślają superlekkie felgi ze stopów lekkich o wymiarze 19” z zaciskami hamulców i poszerzonymi ceramiczno-węglowymi tarczami hamulcowymi. We wnętrzu: sportowe, kubełkowe fotele Sparco z obudową z włókien węglowych.

W całej gamie wprowadzono zaawansowane rozwiązania dla zagwarantowania maksymalnego bezpieczeństwa: zintegrowany system hamulcowy (IBS) skracający znacznie drogę hamowania, gwarantujący szybką reakcję pedału hamulca i wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS.

 

 

Dodatkowo, we wszystkich wersjach, zastosowano system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) połączony z systemem AEB jak również funkcję rozpoznawania pieszego, uruchamiający się przy hamowaniu w sposób aktywny, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje w porę hamowaniem.

Równe rozłożenie masy na obie osie okazało się ważne dla zapewnienia charakterystycznej dla Alfa Romeo satysfakcji z jazdy. Została ona uzyskana dzięki umieszczeniu wszystkich najcięższych elementów w możliwie najbardziej centralnej pozycji. Oprócz rozkładu masy, równie istotne dla optymalnej jazdy jest zawieszenie. W Giulii zastosowanio niezależne dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej z pół-wirtualną osią napędową oraz 4,5-punktowe zawieszenie osi tylnej z regulacją kąta ustawienia kół w osi poziomej (patent Alfa Romeo). Cokolwiek miałoby to znaczyć uzyskano niezwykłe osiągi oraz świetne prowadzenie co nie powinno dziwić przy 1 374 kg masie pojazdu w przypadku wersji z silnikiem 2.2 JTDM o mocy 180 KM. Samochód może pochwalić się najlepszą w swojej kategorii sztywnością skrętną.

 

 

Najnowocześniejsze silniki

Silnik Turbo Benzyna 2.0

Nowy benzynowy silnik, dostępny w modelu Giulia ma cztery cylindry, wykonany w całości z aluminium. Poza elektro-hydraulicznym systemem sterowania zaworami MultiAir, do szczególnych cech tego silnika zalicza się system superdoładowania „2-w-1” oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia o wartości 200 bar, który przekłada się szybką reakcją na dodanie gazu oraz znacząco obniżone zużycie paliwa. Silnik rozwija moc 200 KM przy 5 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 330 Nm.

 

Silnik wysokoprężny 2.2JTDM Turbo Diesel

Całkiem nowy i pierwszy silnik Diesel 2.2 w historii Alfa Romeo wykonany z aluminium, z czterocylindrowy i najnowszą generacją systemu wtrysku MultiJet II wyposażonym we wtrysk Injection Rate Shaping (IRS) o ciśnieniu roboczym 2 000 bar. Dostępne są dwie wersje, z silnikiem o mocy 180 KM przy 3 750 obr./min (maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1 750 obr./min)– oraz z silnikiem o mocy 150 KM przy 4 000 obr./min (380 Nm przy 1,500 obr./min). Dostępna jest alternatywnie 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.

 

Silnik Turbo benzyna 2.9 Bi 510 KM

Zastosowany wyłącznie w wersji Quadrifoglio, unikalny silnik pod względem technologii i osiągów, został opracowany by stać się nowym punktem odniesienia marki. Ta sześciocylindrowa benzynowa jednostka napędowa BiTurbo powstała dzięki współpracy z Ferrari, dostarcza 500 KM mocy oraz moment obrotowy ponad 600 Nm, zapewniając fantastyczne osiągi: maksymalną prędkość 307 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.

 

 

Zintegrowany System Hamulcowy (IBS)

W nowej Alfie Romeo wprowadzono również po raz pierwszy Integrated Brake System (IBS), innowacyjny system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. W ten sposób, poza niezwykle ważną optymalizacją obciążeń oraz zredukowanymi drganiami pedału hamulca, zapewnia on natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania tj. 32 metry w przypadku wersji Quadrifoglio.

Forward Collission Warning (FCW) z Autonomicznym Hamowaniem Awaryjnym (AEB) i czujnikiem wykrywania pieszych

System, będący standardem we wszystkich wersjach, automatycznie redukuje prędkość jazdy w celu uniknięcia potencjalnego zderzenia. Urządzenie to wykorzystuje czujnik radarowy oraz kamerę wmontowaną w przednią szybę aby wykryć czy samochód nie zbliża się na swym torze jazdy do innego pojazdu lub przeszkody (w tym pieszych). System najpierw wysyła kierowcy akustyczne ostrzeżenia o istnieniu przeszkody, a jeśli ten nie zareaguje natychmiast, hamuje autonomicznie aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jego następstwa. Ponadto autonomiczny, awaryjny system hamulcowy (Autonomous Emergency Brake), w który jest wyposażona Giulia, interpretuje informacje pochodzące równocześnie z radaru i kamery i jest w stanie uruchomić hamowanie również w sytuacji gdy pieszy wkracza na tor jazdy auta.

 

 

W Genewie została przedstawiona po raz pierwszy cała gama Giulii w różnych poziomach wyposażenia: Giulia, Super i Quadrifoglio.

Wyposażenie bazowe – wersja Giulia - obejmuje wyposażenie dosyć kompletne, gdzie wśród elementów znajdujących się w standardzie, można wymienić m.in.: nowe i efektywne systemy bezpieczeństwa takie jak system unikania kolizji czołowych (FCW) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych, zintegrowany system hamowania (IBS), ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu (LDW) i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dodatkowo wersję Giulia uzupełniają elementy stylistyczno – funkcjonalne do których zaliczamy: felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 16” , dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system Alfa DNA oraz system audio Connect 6,5”.

Wersja „Super” oferuje wszystko to, co zawiera w sobie wersja „Giulia” i dodatkowo wzbogacona jest o: siedzenia pokryte skórą i tkaniną w różnych odcieniach, specjalne wykończenie wewnętrzne i felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 17”.

 

 

Wersja topowa gamy to „Quadrifoglio” , która dodatkowo posiada w standardzie wszystkie te rozwiązania funkcjonalne i estetyczne, które podkreślają wyrafinowanie i sportowy styl: fotele sportowe obite skórą i tkaniną Alcantara, sportowa kierownica z czerwonym przyciskiem uruchamiania, elementy wykończeniowe z włókna węglowego we wnętrzu i spoilery aerodynamiczne na zewnątrz. Komfort i bezpieczeństwo zapewniają technologia asystent martwego pola lusterek (BSM) i kamera tylna, oprócz tego reflektory ksenonowe w technologii AFS. Spośród opcji dodatkowo płatnych, dostępnych na zamówienie, które pozwalają na dalsze wzbogacenie wyposażenia seryjnego, wyróżniają się Pakiet Lux i Pakiet Sport. Pakiet Lux wzbogaca wnętrze poprzez najwyższej jakości luksusową skórę, regulację elektryczną siedzeń, funkcję podgrzewania foteli, wykończenie wewnętrzne w naturalnym drewnie, chromowane profile pod bocznymi szybami oraz reflektory ksenonowe 35W z adaptacyjnym systemem oświetlania AFS. Pakiet Sport uzupełnia wyposażenie wersji Super o sportową kierownicę, elementy w wykończeniu aluminium w desce rozdzielczej, tunelu środkowym i paneli drzwi oraz reflektory ksenonowe. Zastanawiam się z kim w pierwszym rzędzie będzie konkurować Giulia? Może będzie to Mazda z modelem 6, a może stanie się nim Infiniti Q50 czy może Volvo S60? Te pytania pozostają na razie otwarte.

Alfa Romeo zawsze robiło piękne samochody i taka też jest Giulia .Życzę sukcesu.

Materiał FCA Press

Opracował Rafał Jasiński

14.03.2016

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego swiatnakolach.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  3. dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  4. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  5. utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  6. dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  7. W ramach serwisu internetowego swiatnakolach.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
  8. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  9. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  10. pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  11. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  12. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  13. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  14. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym swiatnakolach.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  15. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

 

  1. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych serwis eurowypoczynek.pl wykorzystuje dane zarejestrowanych użytkowników tylko i wyłącznie na swoje potrzeby. Nie udostępniamy ani nie sprzedajemy danych osobom trzecim.

 

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

Przeglądarka Opera

Przeglądarka Firefox

Przeglądarka Chrome

Przeglądarka Internet Explorer

Przeglądarka Safari