- Odsłony: 1811
Toyota Hilux zadebiutowała w 1968r. w Japonii i utrzymuje się na rynku globalnym niemal od 50 lat. Ten jeden z najpopularniejszych pick-upów został jak dotąd sprzedany w ponad 16 milionach sztuk na całym świecie. Największe udziały Toyota zawdzięcza Europie gdzie w samym 2015r. sprzedano ok. 34 000 sztuk.
Hilux pokazuje, że inżynierowie z kraju kwitnącej wiśni potrafią stworzyć auto, które nie tylko ładnie się prezentuje, jest przestronne ale również trwałe i potrafiące pokonać każdy teren, począwszy od Bieguna Północnego, przez wulkany Islandii, skończywszy na podium najcięższego wyścigu świata - Rajdu Dakar.
Najnowsza 8 generacja tego brytana jest dostępna w 3 rodzajach nadwozia: Single Cab, czteromiejscowej Extra Cab oraz pięciomiejscowej Double Cab. Inżynierowie zadbali o jak najwyższą jakość i trwałość, zwiększając ładowność, poprawiając napęd 4x4 oraz dodając nowe i mocniejsze podwozie z ramą podłużnicową.
Japończycy aby nadać odpowiedniej mocy zamontowali pod maską nową jednostkę napędową - 4 cylindrowy, 16 zaworowy silnik DOHC, o pojemności skokowej 2.4l, wzmocniony turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat (VTG) z intercoolerem.
Silnik nosi oznaczenie D-4D Global Diesel (GD) i posiada funkcję Stop&Start, pozwalającą zmniejszyć zużycie paliwa, jednocześnie generując lepszy moment obrotowy przy niewielkich i średnich prędkościach. Jednostka osiąga moc 150km przy 3400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 400Nm w przedziale 1600/2000 ob./min.
Zastosowano udoskonaloną 6-stopniową manualną skrzynię biegów (w modelu z napędem na 2 koła oraz na 4) lub automatyczną (jako opcja w 4x4), która charakteryzuje się cichszą i płynniejszą zmianą biegów oraz dużą wytrzymałością. Niezależnie od wersji, Hilux osiąga prędkość maksymalną do 170km/h, a na przyspieszenie od 0-100km/h potrzebuje 12,8s (manualna skrzynia) lub 13,2s (automatyczna skrzynia). Jednostka D-4D jest wydajniejsza o 9% od poprzednich modeli i cechuje ją niskie zużycie paliwa, według producenta na poziomie 7,1l/100km i emisją spalin wynoszącą jedynie 187g/km.
Zastosowanie wspomnianego wcześniej podwozia z ramą podłużnicową zwiększyło udźwig przyczepy wynoszący 3,2t.
Skrzynia rozdzielcza zapewnia komfort jazdy w każdym terenie, dzięki możliwości wyboru trybów przełożeń, szosowych lub terenowych. Wygodę jazdy i stabilność manewrowania cechującą SUV-y, zapewnia napęd 4x4 oraz mocny, trwały system tylnego zawieszenia z resorem piórowym i podwójnym amortyzatorem oraz tylny mechanizm różnicowy zapewniający ograniczenie poślizgu (LSD – limited-slip differential).
Stylistyka jest dla Japończyków równie ważna. Nowy Hilux stawia na aerodynamiczną i trwałą sylwetkę, pomimo dużych rozmiarów: wysokość - 1815mm, długość - 5335mm, szerokość - 1855mm, a maksymalna szerokość skrzyni ładunkowej to aż 1645mm. Całość stoi na 17 i 18 calowych obręczach z lekkich stopów, a kabina jest nieco pochylona do tyłu. Zaimplementowano nowoczesne reflektory LED, spotykane w samochodach wyższych klas. Skrzynię ładunkową przebudowano stosując nowe żebra podłogi, a do panelu podłogowego dodano progowe poprzeczki. Wzmocniono przedni panel, a także zoptymalizowano kształt wnęki na koło zapasowe. Tylnej burcie dodano mocniejsze zawiasy oraz zmieniono konstrukcję wsporników z blachy stalowej.
Nowa Toyota Hilux jest do nabycia w 5 podstawowych kolorach oraz 3 nowych odcieniach: pomarańczowym Orange Spice, czerwonym Volcano Red i niebieskim Hydro Blue. Wnętrze wyposażono w 7 calowy ekran dotykowy umiejscowiony na desce rozdzielczej. Wnętrze wykonano na wysokim poziomie, zarówno pod względem stylistyki, jak i funkcjonalności oraz wygody. Wszystko czego potrzebujemy mamy pod ręką, aby nasza uwaga była skupiona cały czas na drodze. Nasze bezpieczeństwo dodatkowo poprawia system Toyota Safety Sense, czyli układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem automatycznego hamowania, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i układ rozpoznawania znaków drogowych.
Podsumowując, Toyota Hilux to kontynuacja przestronnego, trwałego japońskiego pick-upa łączącego styl z bardzo dobrą jakością. Jest to auto wszechstronnego użytku, czy to do codziennej jazdy, przewozu ładunków, czy ciężkiego off-roadu. Hilux jest w stanie sprostać iście spartańskim wymogom, zapewniając należyte bezpieczeństwo.
Materiał Toyota PR
Opracował Mateusz Szplet
07.03.2016