- Odsłony: 1160
Hyundai i10 będący najmniejszym autem w ofercie marki (segment A) został wyposażony w systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komunikacyjne dostępne zazwyczaj w modelach wyższych segmentów. Charakterystycznym elementem jest nowy, kaskadowy grill.
Od momentu swojej premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się niesłabnącym powodzeniem na rynku – przez ten czas do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego auta . Oznacza to, że jest on jednym z najbardziej popularnych modeli w swoim segmencie.
W pierwszych siedmiu latach sprzedaży Hyundaia i10, na rynek trafiło ponad 450 tys. sztuk tego modelu. A od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji - pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem - zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim i produkowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit, Turcja.
Design to jeden z głównych powodów, dla którego Klienci wybierają samochody. Nowy i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę - szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta, która podkreśla jego miejski, nowoczesny wizerunek.
Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną w i10 jest nowy, kaskadowy grill. Stanowi on rozwinięcie stylu dobrze znanej fanom marki sześciokątnej atrapy chłodnicy o zwężającym się ku dołowi kształcie. Kaskadowy grill będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia.
Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach atrapy chłodnicy, dzięki czemu przód auta jest jeszcze bardziej atrakcyjny.
Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku nowego i10 są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Auto może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego
Opływowa sylwetka i10 pozwala mu uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) 0,31.
Wnętrze nowego i10 zachowało przestronność i elegancki wygląd, uzyskany dzięki ciekawej kolorystyce deski rozdzielczej, a także elementów otaczających dźwignię zmiany biegów oraz dolnych paneli wykończenia drzwi. Do wcześniej oferowanych wersji wykończenia wnętrza (czarnej, niebieskiej, pomarańczowej i beżowej) dodano piątą opcję – nową tapicerkę w szykownym, czerwonym odcieniu.
Pod maską i10 pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, zestawiony z pięciobiegową skrzynią manualną (standard) lub czterobiegową skrzynią automatyczną (opcja). W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1,0l na gaz LPG
Nowy model jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. Dla uzyskania maksymalnej skuteczności i stabilności hamowania, w standardzie oferowany jest układ przeciwblokujący (ABS), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).
W nowym i10 znalazło się wiele zaawansowanych rozwiązań z zakresu komunikacji i funkcji bezpieczeństwa, które zostały zaadaptowane z modeli wyższych klas. Mowa tu o nawigacji i systemie informacyjno-rozrywkowym, które są już stosowane w Hyundaiu i30 Nowej Generacji oraz modelu IONIQ.
System nawigacyjny z dziesięcioletnią, darmową subskrypcję na aktualizację usług LIVE Services, które obejmują bieżące informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacji radarów w krajach, gdzie zezwalają na to przepisy. Posiada m.in. system informacyjno-rozrywkowy oraz aplikacja pogodowa
W podstawowym wyposażeniu samochodu znajdują się, sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz sześć poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie przednie boczne oraz dwie kurtynowe).
Przestronność wnętrza, którego komfort wzmacnia także automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele sprawia, że autem może wygodnie podróżować pięć osób.
Rozstaw osi wynoszący 2 385 mm pozwolił na skonstruowanie jednej z najprzestronniejszych kabin w klasie. Kierowca i pasażer mają z przodu 1070 mm miejsca na nogi, 1306 mm na wysokości ramion oraz rekordowe 1008 mm odległości od siedziska do dachu.
Wysoko unosząca się klapa zapewnia dostęp do obszernego bagażnika o pojemności 252 litrów. Tylne siedzenia składają się w podziale 60:40, co pozwala uzyskać 1046 litrów łatwo dostępnej przestrzeni bagażowej.
Na wszystkich drzwiach samochodu umieszczono duże kieszenie - nadal rzadko spotykane w segmencie A. W przednich zmieści się butelka o pojemności 1 litra, w tylnych 0,6 litra. Uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów dodatkowo zwiększają funkcjonalność nowego i10.
Materiał Press
Pub. Krzysztof Krzyna