- Odsłony: 1557
Honda Civic dziesiątej generacji jest bardzo dynamicznym pięciodrzwiowym hatchbackiem. To najbardziej zaawansowana konstrukcja w historii japońskiej firmy, która wprowadza nową jakość w segmencie samochodów kompaktowych.
Civic jest kluczowym modelem dla Hondy w Europie i jednym z głównych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie. Dla wielu europejskich klientów Civic jest synonimem Hondy.W przypadku modelu najnowszej generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru tego auta.
Bazując na 40-letniej historii Hondy, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”, oferując połączenie wyrafinowanego designu, sportowej stylizacji oraz przestronnego i funkcjonalnego wnętrza z doskonałymi właściwościami jezdnymi zapewniającymi radość z jazdy.
Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom Hondy udało się stworzyć wnętrze o wiodącej w klasie przestronności. Całkowicie przeprojektowane wnętrze wyróżnia się prostym designem, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami, dzięki czemu kierowca czuje większą więź ze swoim autem i ma lepszą widoczność przez przednią szybę. Ponadto, nowy Civic oferuje obszerny przedział pasażerski, pojemny bagażnik oraz praktyczne rozwiązania konstrukcyjne. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności drugiej generacji zapewnia integrację z Apple CarPlay i Android Auto.
Pięciodrzwiowa Honda Civic w odmianie hatchback będzie produkowana wyłącznie w należącej do Hondy fabryce w Wielkiej Brytanii i eksportowana na rynki globalne.
Nowy Civic wyróżnia się elegancką, opływową sylwetką odzwierciedlającą założenia nowej koncepcji designerskiej Hondy, która podkreśla sportowy charakter samochodu. Ostre linie zostały uzupełnione najbardziej rozbudowanym pakietem aerodynamicznym w klasie aut kompaktowych, obejmującym m.in. kompletną osłonę podwozia.
Civic jest o 30 mm szerszy, o 136 mm dłuższy i o 20 mm niższy od modelu poprzedniej generacji. Takie gabaryty nie tylko świadczą o sportowej naturze nowego Civica, ale również pozwalają na wygospodarowanie większej przestrzeni wewnątrz oraz uzyskanie lepszej dynamiki układu jezdnego.
Górna krawędź reflektorów łączy się z górnymi elementami osłony chłodnicy w okolicach bocznych krawędzi maski silnika, tworząc elegancki pas dekoracyjny biegnący przez całą szerokość przedniej części nadwozia, co podkreśla sylwetkę samochodu mocno osadzoną na kołach. W zależności od wersji wyposażeniowej, nowoczesne, płaskie, przednie klosze zawierają oświetlenie LED lub projekcyjne lampy halogenowe. We wszystkich modelach zastosowano światła LED do jazdy dziennej, których diody – umieszczone na zewnętrznej krawędzi reflektorów – tworzą kształt kija hokejowego.
Drugie przetłoczenie boczne umieszczone w dolnej części nadwozia biegnie od podstawy przednich drzwi, znajdującej się tuż za przednim kołem, ku górze, poprzez całą szerokość drzwi i łączy się tylnym nadkolem, dając wrażenie ciągłego ruchu samochodu. Agresywnie opadająca linia dachu, zawierającego antenę w kształcie płetwy rekina, płynnie przechodzi w słupek C, przedłużając tym samym powierzchnię tego elementu aż do tylnych narożników.
Słupki A o zaawansowanej konstrukcji w połączeniu z przednimi i tylnymi zderzakami minimalizują zawirowania powietrza opływającego nadwozie, podczas gdy osłona chłodnicy została zaprojektowana tak, aby ograniczyć straty w dostarczaniu powietrza chłodzącego silnik. Zastosowanie osłon pod silnikiem i podwoziem sprawiło, że niemal cały panel podwoziowy jest płaski, natomiast specjalne elementy umieszczone przed każdym nadkolem pomagają odpowiednio kierować strumień powietrza wokół opon. Wszystko to przyczynia się do zwiększenia wydajności aerodynamicznej i zredukowania oporu. Ponadto, inżynierowie Hondy opracowali koła o konstrukcji, która dodatkowo obniża poziom oporu powietrza o kolejne 4%.
Dolny spoiler umieszczony na pokrywie bagażnika odgrywa ważną rolę w odpowiednim kierowaniu strumienia powietrza w tylnej części nadwozia. Jego specyficzny kształt i precyzyjnie dobrane wymiary pozwalają uzyskać niezakłócony strumień powietrza przy jednoczesnym ograniczeniu turbulencji powstających za samochodem.
Nowa płyta podłogowa Hondy Civic jest jednym z głównych elementów konstrukcyjnych tworzących najbardziej zaawansowany układ w historii tego modelu. W przypadku Civica dziesiątej generacji, zespół projektantów dążył do uzyskania najlepszych w klasie właściwości jezdnych oraz najwyższego komfortu jazdy.
Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, które oferują wysoką sztywność boczną gwarantującą doskonałe prowadzenie oraz niską sztywność wzdłużną zapewniającą optymalny komfort jazdy. Układ elektrycznego wspomagania kierownicy ze zmiennym przełożeniem i podwójnym mechanizmem zębatkowym został zoptymalizowany ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego. W porównaniu z pozostałymi, globalnymi wariantami modelu Civic, europejska wersja pięciodrzwiowa odznacza się szybszym, bardziej bezpośrednim działaniem układu, zapewniającym sportowe wrażenia z jazdy. Podwójny mechanizm zębatkowy został po raz pierwszy zastosowany w sportowym Civicu Type R 2015, przy czym podobne rozwiązania są obecnie stosowane wyłącznie w modelach segmentu premium bądź w samochodach o wysokich osiągach.
Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza, dzięki czemu nowy Civic zachowuje wysoką stabilność i zapewnia wysoki komfort podróżowania z dużymi prędkościami, oferując jednocześnie bardziej liniowe prowadzenie, co jest również zasługą zoptymalizowanego układu EPS.
Nowy Civic jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra.
Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1 litra doskonale sprawdza się w codziennej eksploatacji dzięki wyższemu momentowi obrotowemu uzyskiwanemu przy niskich i średnich prędkościach obrotowych oraz wyższej wydajności paliwowej w stosunku do wcześniej stosowanej konstrukcji 1,8 litra VTEC. Maksymalny moment obrotowy w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną wynosi 200 Nm i jest uzyskiwany przy 2 250 ob./min., natomiast w zestawieniu z przekładnią CVT dostępnych jest 180 Nm w przedziale od 1 700 do 4 500 obr./min. Z kolei moc maksymalna 129 KM (95 kW) jest generowana przy 5 500 obr./min.Emisja CO2to106 g/km w modelach ze skrzynią CVT, a średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi od 4,7 l/100 km.
Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM (134 kW) jest dostępna przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 700 do 5 500 obr./min. Emisja CO2 to 133 g/km w modelach z sześciobiegową przekładnią manualną, a średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 5,8 l/100 km.
Przeprojektowana sześciobiegowa przekładnia manualna została opracowana specjalne z uwzględnieniem sportowego charakteru nowych silników benzynowych. Przekładnia została umieszczona w nowej, bardziej wytrzymałej obudowie, która pozwala przenieść wyższą moc silników VTEC TURBO.
Dzięki zastosowaniu dłuższej i szerszej płyty podłogowej oraz o 30 mm dłuższego rozstawu osi w porównaniu z modelem poprzedniej generacji, wszystkie osoby zajmujące miejsce w nowej Hondzie Civic mogą cieszyć się lepszą widocznością oraz większą przestrzenią, a także docenić doskonałe spasowanie i wykończenie materiałów rodem z segmentu premium.
Pozycja za kierownicą została obniżona o 35 mm w stosunku do modelu poprzedniej generacji, dając kierowcy poczucie pełnego bezpieczeństwa. Linia maski silnika została natomiast obniżona o 65 mm, co zaowocowało lepszą widocznością do przodu i w obszarze poniżej przedniego pasa samochodu. Słupek A został zwężony o 12 mm, zapewniając całkowite pole widzenia wynoszące 84,3 stopnia. Dało to również wrażenie nieograniczonej przestrzeni wewnątrz.
Podobnie, jak w przypadku poprzednika, bagażnik Hondy Civic ma wiodącą w klasie pojemność (478 litrów), a jego dodatkową zaletą jest łatwy dostęp i duża wszechstronność.Tylne siedzenia dzielą się w proporcji 60:40, co w połączeniu z nisko umieszczonym progiem załadunku (679 mm), dużym otworem załadunkowym (1 120 mm) oraz płaską podłogą bagażnika pozwala przewieść na pokładzie Hondy Civic ciężkie, długie i szerokie przedmioty. Co więcej, pod podłogą bagażnika znalazł się dodatkowy schowek (z wyjątkiem modeli S, Sport i Sport Plus).
Silnik
|
1,5 litra VTEC TURBO 4-cylindrowy, benzynowy |
1,0 litraVTEC TURBO 3-cylindrowy, benzynowy |
||
|
6MT |
CVT |
6MT |
CVT |
Typ |
4 zawory na cylinder |
4 zawory na cylinder |
||
Średnica cyl. x skok tłoka |
73 mm x 89,5mm |
73 mm x 78,7mm |
||
Stopnień sprężania |
10,6:1 |
10,0:1 |
||
Moc |
182 KM (134 kW)przy5500 obr./min. |
182 KM (134 kW) przy 6000 obr./min. |
129 KM (95 kW) |
|
Moment obr. |
240 Nm przy1900 - 5000 obr./min. |
220 Nm przy 1700 - 5500 obr./min. |
200 Nm przy2250obr./min. |
180 Nm przy 1700 - 4500 obr./min. |
Wymiary (mm)
Nadwozie |
(mm) |
Długość całkowita |
4518 |
Szerokość całkowita |
1799 |
Szerokość całkowita (z lusterkami zewnętrznymi) |
2076 |
Wysokość całkowita |
1434 |
Rozstaw osi |
2697 |
Rozstaw kół z przodu |
1537 |
Rozstaw kół z tyłu |
1565 |
Osiągi i zużycie paliwa dla silnika 1,5 litra VTEC TURBO
Przekładnia |
6 MT |
CVT |
||||
Wersja wyposażenia |
Sport |
Sport Plus |
Prestige |
Sport |
Sport Plus |
Prestige |
Prędkość maksymalna (km/h) |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
0-100 km/h (sekundy) |
8,2 |
8,3 |
8.4 |
8.2 |
8.4 |
8.5 |
Zużycie paliwa cykl miejski (l/100 km) |
7,4 |
7,9 |
||||
Zużycie paliwa cykl pozamiejski (l/100 km) |
4,9 |
5,0 |
||||
Zużycie paliwa cykl mieszany (l/100 km) |
5,8 |
6,1 |
||||
Emisja CO2 (g/km) |
133 |
139 |
Osiągi i zużycie paliwa dla silnika 1,0 litra VTEC TURBO
Przekładnia |
6 MT |
CVT |
||||||
Wersja wyposażenia |
S |
Comfort |
Elegance |
Executive |
S |
Comfort |
Elegance |
Executive |
Prędkość maksymalna (km/h) |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
Do potw. |
0-100 km/h (sekundy) |
10,4 |
10,8 |
10,9 |
11,2 |
10.2 |
10.6 |
10.8 |
11.0 |
Zużycie paliwa cykl miejski (l/100 km) |
6,1 |
6,4 |
5,5 |
5,7 |
||||
Zużycie paliwa cykl pozamiejski (l/100 km) |
4,1 |
4,4 |
4,2 |
4,6 |
||||
Zużycie paliwa cykl mieszany (l/100 km) |
4,8 |
5,1 |
4,7 |
5,0 |
||||
Emisja CO2(g/km) |
110 |
117 |
106 |
114 |
Materiał Press