- Odsłony: 2240
Volkswagen zaprezentował mocno zmodernizowanego Golfa, który jest najpopularniejszym modelem w historii koncernu. Centralnym punktem zmian w Golfie z roku modelowego 2017 są – obok nowych silników, bardziej wyrazistej stylistyki i nowych systemów asystujących – systemy informacyjno-rozrywkowe nowej generacji.
Po raz pierwszy na świecie w samochodzie klasy kompaktowej system multimedialny („Discover Pro”) można obsługiwać przy pomocy gestów. Wyposażony w ekran o przekątnej 9,2 cala system ten tworzy koncepcyjną i plastyczną całość z Active Info Display (również nowym w Golfie). Wzbogacono ponadto zakres usług internetowych i aplikacji. Modernizacja Golfa, modelu sprzedanego dotąd w liczbie ponad 33 milionów egzemplarzy, wprowadza też do klasy kompaktów nowe standardy w zakresie wyposażenia w systemy asystujące: funkcja hamowania awaryjnego (City) z nowym systemem rozpoznawania pieszych, nowy asystent jazdy w korku (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h) oraz – także nowy w tym segmencie aut – Emergency-Assist w ogromnym stopniu podnoszą poziom bezpieczeństwa.
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa przekładnia DSG. Oprócz nowoczesnych systemów elektronicznych nowego Golfa wyposażono w zmodernizowane silniki TSI z rodziny EA211. Debiutuje nowa benzynowa jednostka turbo – 1.5 TSI Evo. Jest to czterocylindrowy silnik o mocy 110 kW/150 KM wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT). Pojawi się również wersja Blue Motion z silnikiem osiągającym moc 96 kW/130 KM. Volkswagen zaaplikował także dodatkową porcję mocy Golfowi GTI – będzie on teraz rozwijał 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance). Nowa 7-biegowa przekładnia DSG (z dwoma sprzęgłami) – jako bardziej efektywna – będzie stopniowo zastępowała w Golfie wszystkie 6-biegowe przekładnie DSG.
Wyrazista, precyzyjna stylistyka i nowe światła LED. W swojej głównej fabryce w Wolfsburgu Volkswagen prezentuje odmienionego Golfa w wersjach dwu- i czterodrzwiowej, Golfa Varianta, a także wersje sportowe – Golfa GTI i Golfa GTE. Dzięki zmodyfikowanej stylistyce auto prezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż dotąd. Wśród zmienionych elementów znajdują się przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki. Liczba wersji wyposażenia nie ulega zmianie.
Główne zmiany w odświeżonym Golfie to:
Multimedia przyszłości: „Discover Pro” z systemem sterowania gestami po raz pierwszy pojawia się w samochodzie klasy kompaktowej. Gama urządzeń informacyjno-rozrywkowych została opracowana na nowo, wszystkie wyposażono w większe ekrany dotykowe. Bogatszy zestaw usług internetowych; „Guide & Inform”, a teraz również „Security & Service” dostępne w modelach z systemem nawigacyjnym. Dzięki Golfowi urządzenia asystujące stają się coraz powszechniejsze; po raz pierwszy na pokładzie asystent jazdy w korku oraz system Emergency Assist. Nowa generacja silników TSI: 1.5 TSI Evo o mocy 110 kW/150 KM z systemem odłączania cylindrów debiutuje w Golfie. Golf GTI z mocniejszymi silnikami: 169 kW/230 KM w wersji podstawowej i 180 kW/245 KM w GTI Performance. Nowa 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia (DSG) będzie stopniowo zastępowała wszystkie 6-biegowe DSG. Przód i tył nadwozia z nowymi zderzakami. Seryjne tylne lampy w technologii LED; ledowe kierunkowskazy w topowej wersji auta. Nowe reflektory diodowe w Golfie i Golfie Variant z rocznika 2017 zastępują stosowane dotąd reflektory ksenonowe.
Materiał Press
Pub. Krzysztof Krzyna