poniedziałek, kwiecień 15, 2024

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

 

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu SsangYong zaprezentuje światu model koncepcyjny nowego luksusowego SUV-a o nazwie LIV-2 (Limitless Interface Vehicle)znany wcześniej jako projekt rozwojowy Y400. W swoim kolejnym wcieleniu po modelu LIV-1 zaprezentowanym podczas Salonu Samochodowego w Seulu w 2013 r. nowa odsłona serii prezentuje bardziej zaawansowany język projektowy i pełniejsze ucieleśnienie koncepcji „Dignified Motion”.

 

Będąc kontynuacją wcześniejszej filozofii projektowej znanej pod nazwą „Robust, Specialty, Premium” (Krzepki, Wyspecjalizowany, Najlepszy), która leżała u podstaw uprzednich modeli koncepcyjnych SsangYonga, ten nowy i oryginalny koncepcyjny SUV zabiega o stworzenie emocjonalnej więzi między kierowcą, pasażerami i pojazdem, a w przyszłości wyewoluować ma w następny strategiczny model ze stajni SsangYonga, który przyczyni się do dalszego wzrostu firmy.

 

 

KONCEPCJA STYLIZACJI

LIV-2 czerpie z doświadczenia firmy jako wiodącego koreańskiego producenta SUV-ów z rzeczywistym napędem 4x4, a jednocześnie ucieleśnia koncepcję „Dignified Motion” zainspirowaną przez wspaniałość natury oraz filozofię projektową SsangYonga „Nature-born 3Motion”. Model charakteryzuje się twardym, męskim wyglądem SUV-a, wzbogaconym o dynamiczną i energiczną stylizację będącą częścią linii tematycznej „Robust Aesthetics”.

Oprócz silnej i trwałej konstrukcji ramowej oraz oryginalnego napędu na cztery koła SsangYonga, LIV-2 charakteryzuje się tzw. inteligentnym interfejsem, który ułatwia komunikację między kierowcą a pojazdem.

„Nieograniczony potencjał” modelu LIV-2 oznacza, że pojazd może jechać po niemal każdym terenie, a jednocześnie oferuje komfort i prowadzenie charakterystyczne dla luksusowej limuzyny, z obfitością miejsca w drugim rzędzie foteli i wyposażeniem zapewniającym maksimum relaksu.

Jako model flagowy następnej generacji LIV-2 będzie kluczowym samochodem typu SUV, który ma otworzyć przed firmą zupełnie nowe fragmenty rynku.

 

 

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.

Silny, zaradny, charyzmatyczny i dostojny, a jednocześnie pełen gracji – kolejny samochód SsangYong inspirowany hasłem „Nature, Born 3-Motion”.

Na wygląd tego silnego, autentycznego SUV-a największy wpływ ma jego powściągliwa wrażliwość, a efekt nowoczesności zapewniony jest przez matowo-białe wykończenia nadwozia i odcienie bieli we wenętrzu kabiny, które podkreślają futurystyczną acz pełną mocy aurę przenikającą cały samochód.

Tak świeży, nowoczesny i atrakcyjny styl został stworzony poprzez fuzję mocnego nadwozia, rzucających się w oczy wlotów powietrza i spójności frontu płynnie łączącego maskownicę z reflektorami.

Siatka maskownicy przywodzi na myśl rozpięte skrzydła ptaka. Po raz pierwszy podobny wzór – symbolizujący wolność i swobodę – zastosowano w modelu Tivoli, jednak stosowany on będzie we wszystkich przyszłych modelach SsangYonga, stając się ich znakiem rozpoznawczym.

Dodatkowo, silnie zarysowane linie boczne, szczególnie w tylnych rejonach samochodu, gdzie wznoszą się wzwyż ku tylnemu zderzakowi i które także pojawiły się już w Tivoli, również staną się kolejnym elementem wyróżniającym modele SsangYonga.

Nowe charakterystyczne elementy wyglądu obejmują m.in. elektryczne stopnie umieszczone po obu stronach pojazdu dla większego bezpieczeństwa i wygody, jak również zaawansowane technologie, które podświetlają ścieżkę dla pasażerów zmierzających do samochodu lub go opuszczających w nocy.

Opony dla koncepcyjnego modelu LIV-2 mają zapewnić komfort nawet w najtrudniejszych warunkach. Zróżnicowany kąt i wielowarstwowy bieżnik redukują szum powstający podczas jazdy na nierównej powierzchni. Znacząco zmniejszono także ryzyko tzw. akwaplanacji, czyli utraty przyczepności opony podczas jazdy po mokrej nawierzchni dzięki zastosowaniu wysokiego sztywnego bloku i głębokiego rowku bieżnika.

Kolor nadwozia przejawiający się jako świetlista jasność transponuje czystość i tajemniczość. Zastosowanie kombinacji matowej i błyszczącej bieli podkreśla dostojność kształtów samochodu.

 

 

WNĘTRZE

Założeniem projektu LIV-2 było stworzenie nowoczesnego wnętrza charakterystycznego dla luksusowej limuzny z kierowcą, jak również zapewnienie dużo miejsca dla pracy i odpoczynku. Z tego powodu też wnętrze powinno być wyposażone w szeroki wybór sprzętu komunikacyjnego stosującego najbardziej zaawansowane technologie.

Koncepcja „limuzyny z kierowcą” kładzie nacisk na komfort pasażerów podróżujących w drugim rzędzie, którym zapewniono indywidualne fotele i w pełni połączoną konsolę centralną. Oparcia wychylają się do tyłu, a fotele posiadają funkcję masażu wibracyjnego.

Doskonała skóra, prawdziwe drewno i błyszczące, czarne wykończenia paneli składają się na harmonijne, nowoczesne wnętrze. W pełni regulowane podświetlenie umieszczone subtelnie w konsoli i paneli drzwiach zapewnia futurystyczną i wytworną atmosferę.

Zintegrowany system komunikacij z trzema ekranami – 9,2-calowy monitor w tablicy rozdzielczej oraz 10,1-calowe monitory w zagłówkach, sygnał wi-fi dla urządzeń przenośnych, Apple CarPlay i Google Android oferują maksimum łączności ze światem podczas podróży. W środkowej konsoli drugiego rzędu znajdują się kontrolki zawiadujące wszystkimi tymi funkcjami. Pasażerowie z tyłu mogą sterować całym systemem rozrywkowym poslugując się dotykowym panelem kontrolnym i cieszyć się dźwiękiem „surround”, a gniazdka z zasilaniem zapewniają ciągłą możliwość ładowania telefonów i zestawów słuchawkowych.

 

 

TECHNOLOGIA

SILNIK

LIV-2 napędzany jest własnym silnikiem SsangYonga o pojemności 2,2 litra, spełniającym normę Euro 6, w którym zastosowano wspólną szynę bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra pod ciśninienem 2000 barów, dzięki czemu zapewniono potężną moc, jak również wydajną jazdę, przy jednoczesnej redukcji hałasu i zwiększeniu reaktywności. Elektronicznie sterowana turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek piątej generacji (E-VGT, Electronic-Variable Geometry Turbocharger) umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 420 Nm w przedziale 1.500-2.500 obrotów na minutę (rpm).

Zwiększono wydajność paliwową redukując tarcie w silniku, co uzyskano dzięki zastosowaniu pompy olejowej o zmiennej pojemności przeznaczonej do pracy przy niskich obrotach (VOP) i zestawowi pierścieni tłokowych o niskim naprężeniu. Natomiast dzięki zastosowaniu LP-EGR (układ niskociśnieniowej recyrkulacji spalin), na który składają się zawór EGR (recyrkulacji spalin), niklowana turbina sprężarki i nowa chłodnica EGR (typu I-flow z użyciem „falistych płetw”), emisja tlenków azotu została zredukowana przy wysokich obrotach i momencie obrotowym.

Do tak potężnego silnika dopasowano 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedes-Benz, która zapewnia zarówno wysoki komfort jazdy, jak i opytmalną wydajność.

Dostępny jest także zupełnie nowy silnik benzynowy GDi turbo o pojemności 2,0 litrów. Zintegrowana głowica kolektora wydechowego wyposażona w sterowany elektrycznie siłownik przepustnicy spalin zapewnia dobrą wydajność paliwową, jak również wysoki stopień redukcji hałasu i wibracji.

 

 

BEZPIECZEŃSTWO

LIV-2 wciela w życie przywiązanie SsangYonga do zapewnienia bezpieczeństwa – nie tylko dla kierowcy i pasażerów, ale również dla pieszych.

Prawdziwym priorytetem jest bezpieczeństwo podróżujących, zaś LIV-2 wyposażony jest w aż dziewięć poduszek powietrznych: przednie, boczne z przodu i z tyłu, kurtyny i poduszkę chroniąca kolana kierowcy.

W samochodzie znajduje się zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS), który wykrywa przy pomocy skanu radarowego i laserowego oraz czujnika umieszczonego na szczycie przedniej szyby przeszkody znajdujące się przed samochodem (takie jak inny pojazd, czy pieszy). W niektórych sytuacjach AEBS może także aktywować autonomiczny system hamowania awaryjnego, co dodatkowo zwiększa ochronę podróżujących.

LIV-2 potrafi także aktywnie unikać kolizji w martwych punktach oraz na skrzyżowaniach, korzystając z asystenta bezpieczeństwa ruchu (TSA) i asystenta świateł drogowych (HBA), który poprawia widoczność podczas jazdy nocą.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu minimalizuje ryzyko zajścia wypadku podczas jazdy austostradą, zaś wykrywanie martwego punktu i asystent zmiany pasa ruchu używając dwóch radarów zmniejszają niebezpieczeństwo zderzenia z niewidocznym obiektem. System ostrzegający o bocznym ruchu z tyłu chroni tył pojazdu przed kolizją podczas wyjeżdżania tyłem z zatoczki parkingowej.

Materiał Press

Pub. Krzysztof Krzyna

30.09.2016

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego swiatnakolach.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  3. dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  4. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  5. utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  6. dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  7. W ramach serwisu internetowego swiatnakolach.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
  8. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  9. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  10. pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  11. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  12. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  13. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  14. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym swiatnakolach.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  15. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

 

  1. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych serwis eurowypoczynek.pl wykorzystuje dane zarejestrowanych użytkowników tylko i wyłącznie na swoje potrzeby. Nie udostępniamy ani nie sprzedajemy danych osobom trzecim.

 

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

Przeglądarka Opera

Przeglądarka Firefox

Przeglądarka Chrome

Przeglądarka Internet Explorer

Przeglądarka Safari