- Odsłony: 1337
Najnowsza Honda HR-V, debiutująca na rynku subkompaktowych SUV-ów, to swego rodzaju mix. Łączy ona w sobie kombinację unikatowych cech. Są to m.in. typowa dla coupé dynamiczna stylizacja nadwozia, masywna postura SUV-a oraz wszechstronność rodzinnego auta typu MPV.
Firma przewiduje, że 70% nabywców ich nowego produktu będą stanowić dotychczasowi właściciele aut innych marek - głównie modeli typu MPV oraz kompaktowych hatchbacków.
Jednym z głównych zamysłów przy projektowaniu tego 4,3-metrowego samochodu było skierowanie go do młodych singli lub par nie planujących jeszcze założenia rodziny. Jak wspomniałem już wcześniej, Honda HR-V wyróżnia się eleganckimi, wydatnymi przetłoczeniami typowymi dla aut coupé oraz masywną posturą SUV-a. Nadwozie o wysokości 1 605 mm w połączeniu z mocno osadzoną na kołach sylwetką, daje poczucie bezpieczeństwa, gdyż linia wzroku kierowcy znajduje się 100 mm wyżej niż w typowym sedanie.
Wnętrze naszej HR-V-ki oferuje pasażerom przestronność oraz rozbudowane możliwości w zakresie konfiguracji siedzeń, dzięki systemowi Magic Seats. W przedziale pasażerskim użyte zostały dobre jakościowo, miękkie materiały wykończeniowe.
Przejdźmy jednak do tego, co interesuje nas wszystkich - napędu tej bestyjki. W ofercie znaleźć można dwa silniki. Jeden to wysokoprężny i-DTEC o pojemności 1,6 litra oraz 120 KM mocy, drugi natomiast to benzynowy 1,5-litrowy i-VTEC o mocy 130 KM. W obydwu napęd przenosi sześciobiegowy manual. Istnieje też alternatywa w wersji benzynowej- bezstopniowa automatyczna skrzynia CVT.
Honda jest wyjątkowo dumna z przestronności kabiny tego auta. Największy wpływ na to miała jest konstrukcja z centralnie umieszczonym, płaskim zbiornikiem paliwa. Dzięki zamontowaniu go pod przednimi fotelami, udało się wygospodarować więcej przestrzeni w tylnej części przedziału pasażerskiego. Kolejną chlubą jest Magic Seats- zaawansowany system składnia tylnej kanapy. Ma on trzy tryby: Utility, Tall i Long. Aby nużyć naszych czytelników, nie będę przybliżać ich specyfikacji. Pojemność bagażnika przy uniesionych fotelach wynosi 470 litrów, a po ich złożeniu wzrasta do 1533 litrów.
Aby poprawić komfort jazdy zastosowano rozwiązania takie jak specjalne podkładki izolujące pod wykładziną podłogową oraz dźwiękochłonne dywaniki. Dodatkowe materiały wyciszające wykorzystano również we wnękach wszystkich kół. Dźwiękochłonne podkładki wykładziny i paneli podłogowych oraz deski rozdzielczej znacznie podnoszą akustyczny komfort podróżowania, a przy jeździe ze stałą prędkością 100 km/h, do uszu pasażerów dociera hałas o natężeniu zaledwie 65 dB
O luksusową atmosferę wewnątrz zadają takie bajery jak wstawki ze szczotkowanego chromu, eleganckie przeszycia czy panel deski rozdzielczej pokryty lakierem fortepianowym. Do wykończenia wnętrza można użyć, jak mówi sam producent „kolorów podkreślających młodzieńczy charakter samochodu”.
Przed kierowcą znajduje się tablica przyrządów z trzema wskaźnikami, z których każdy został otoczony „unoszącymi się” podświetlanymi obwódkami. Co ciekawe, za sprawą funkcji ECO Assist, podczas oszczędniej jazdy, podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony.
Przed pasażerem siedzącym z przodu znajduje się nowa, szeroka dysza z trzema regulowanymi nawiewami. Siła nawiewu jest najwyższa w dyszy znajdującej się najbliżej bocznej szyby, najniższa - w centralnej dyszy, a średnia - w tej umieszczonej najbliżej panelu centralnego.
Honda HR-V jest oferowana w trzech wersjach wyposażeniowych. W zależności od wersji i rynku, klienci będą mogli wybrać tapicerkę materiałową, tapicerkę półskórzaną i w pełni skórzaną. Wszystkie tapicerki są dostępne w czarnym kolorze. Najwyższa wersja wyposażeniowa oferuje elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe. Podczas otwierania dachu (o długości 846 mm) automatycznie odsuwa się również roleta przeciwsłoneczna, którą można ręcznie zasunąć.
Opracowana przez Hondę koncepcja „Smart Touch Interior” pozwala sterować niektórymi funkcjami pokładowymi w prosty sposób, nie wymagający wykonywania zbędnych ruchów. Wśród takich funkcji znalazły się: elektryczny hamulec postojowy oraz dotykowy panel klimatyzacji.
Materiał Press
Opracował Marcin Krzyna