- Odsłony: 998
i30 Nowej Generacji to flagowy samochód firmy Hyundai Motor, na którym zostanie oparty dalszy rozwój marki w Europie. Hyundai ma być postrzegany przez klientów jako marka z europejską duszą. Wprowadzając do sprzedaży na początku 2017 r. i30 Nowej Generacji, Hyundai wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom klientów, którzy w coraz większym stopniu są nastawieni na udogodnienia oparte na elektronice, indywidualizację stylu i elastyczność.
Nowa Generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Najnowocześniejsze systemy takie jak system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) czy system monitorowania martwego pola (BSD) zwiększają znacząco bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Gama silników oparta jest na nowych jednostkach napędowych z turbodoładowaniem co poprawia ekonomikę i osiągi. Klienci będą mogli wybierać spośród 3 silników benzynowych i jednego diesla o pojemności 1.6 l dostępnego w trzech wariantach mocy. Nowa Generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia otrzymuje nowy silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM.
i30 Nowej Generacji to nie tylko jeden model. W tej rodzinie znajdzie się odpowiedni samochód dla każdego. Jednym z członków rodziny i30 Nowej Generacji będzie pierwszy sportowy model marki N, który wejdzie do produkcji w 2017 r.
Przód i30 Nowej Generacji wygląda zdecydowanie i ekspresyjnie, dzięki czemu silnie zaznacza on swoją obecność na drodze. Nowy kaskadowy grill zwęża się mocno na dole, budząc skojarzenie z strumieniem stopionego metalu wylewającego się z pieca hutniczego. Na grillu znajdują się chromowane plamki, które w połączeniu z satynową ramką montowaną w wersji standardowej nadają mu wyrafinowany wygląd. Na wrażenie mocy składają się także trzy projekcyjne reflektory LED (długie i mijania) oraz pionowe światła LED do jazdy dziennej z funkcją kierunkowskazu. Światła przeciwmgielne zostały wbudowane w osłonach aerodynamicznych, aby dodatkowo wzmocnić te wrażenie.
Ze swoimi harmonijnymi proporcjami, krótkim zwisem przednim i tylnym, długą maską z przesuniętym do tyłu pierwszym słupkiem samochód ma dynamiczną i zwartą sylwetkę na drodze. i30 Nowej Generacji wyróżnia się wyrafinowaną smukłą linią boczną, która w bardzo naturalny sposób przepływa od reflektorów wzdłuż niemal poziomej linii pasa do tylnych lamp LED, a następnie owija się wokół tyłu, nadając ponadczasowy i dynamiczny wygląd. Lekko pochyła linia dachu i czarny tylny spojler sprawiają, że i30 Nowej Generacji jest jeszcze bardziej dynamiczny i zwarty. Tej smukłej sylwetce zawdzięcza on także znakomite właściwości aerodynamiczne – jego współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,30. Oprócz sylwetki składają się na to także pewne rozwiązania, jak aktywna klapa wlotu powietrza z przodu, która usprawnia chłodzenie i polepsza aerodynamikę.
Ukształtowany 3-wymiarowo tył z charakterystycznymi wysoko umieszczonymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi nadaje masywny wygląd i sprawia, że samochód wyróżnia się na drodze. Hyundai i30 Nowej Generacji jest dostępny z 16- lub 17-calowymi dwubarwnymi obręczami z lekkich stopów z 10 szprychami albo 15-calowymi obręczami z lekkich stopów.
Wnętrze i30 Nowej Generacji zostało zaprojektowane w układzie poziomym, z naciskiem na prostotę i intuicyjność, aby uzyskać wrażenie elegancji i poczucie przestronności. Opcjonalny ośmiocalowy dotykowy ekran nawigacji umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, sterowania multimediami i komunikacji i jest umieszczony w sposób ergonomiczny, aby kierowca nie musiał spuszczać wzroku z drogi przed samochodem. Nowa wielofunkcyjna trójramienna kierownica pozwala na bardzo łatwe i intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami za pomocą odpowiednio rozmieszczonych przycisków. Dodatkowy komfort zapewnia opcjonalne podgrzewanie kierownicy. Panel sterowania klimatyzacją i temperaturą jest wygodnie umieszczony na konsoli środkowej i można go obsługiwać za pomocą pokręteł, aby nie rozpraszać kierowcy.
Do wyboru są trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Klienci mogą wybrać między nowym czterocylindrowym silnikiem 1,4 T-GDI z turbodoładowaniem – po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia – o mocy 140 KM, trzycylindrowym silnikiem 1,0 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 120 KM, czterocylindrowym silnikiem 1,4 MPI a czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l z turbodoładowaniem, który jest dostępny w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM.
Materiał PressPub. Krzysztof Krzyna12.09.2016