- Odsłony: 2416
Rolę surowych aut terenowych przejęły pickupy. Ale czy te ostatnie nie zaczęły się również zmieniać? Ford Ranger jest na pierwszym miejscu wśród pickupów w Europie w roku 2015, sprzedając się w liczbie 27 300 egzemplarzy ( w Polsce również nr 1 ze sprzedażą 432 sztuk).
Nowy pickup Forda oferuje udoskonaloną rodzinę silników wysokoprężnych o mocy 130 i 160 KM uzyskiwane z najnowszego silnika TDCi o pojemności 2,2 litra. Dostępna będzie też pięciocylindrowa jednostka napędowa TDCi o pojemności skokowej 3,2 litra i mocy maksymalnej 200 KM. Oferowane będą zarówno 6-biegowe przekładnie manualne, jak i 6-biegowe przekładnie automatyczne. Wszystkie wersje standardowo wyposażone są w napęd na cztery koła, wyjątkiem jest pojedyncza kabina, która dostępna będzie również z napędem na jedną oś. W wersji z silnikiem 160 KM uzyskano zużycie paliwa 6,5 l/100 km.
W Rangerze dostępnych jest wiele najnowocześniejszych systemów. Należy do nich sterowany głosowo system łączności, w skład którego wchodzi 8-calowy ekran dotykowy, system kontroli pasa ruchu, inteligentny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, przedni i tylny czujnik parkowania, kamera cofania i standardowy układ elektronicznej kontroli stabilności oraz system stabilizacji przyczepy. Ponadto pickup wyposażony został w asystenta ruszania na wzniesieniu i zjeżdżania, kontrolera obciążenia pojazdu i asystent hamowania awaryjnego.
Zmodernizowano nadwozie Przez co nowe wnętrze oferuje kierowcy i pasażerom komfortowe warunki podróżowania jak w samochodzie osobowym. Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji nadwozia: pojedynczą kabinę (Single Cab), przedłużoną kabinę (Rap Cab) z niewielkimi tylnymi drzwiami oraz czterodrzwiową, podwójną kabinę (Double Cab). Każda wersja oferuje skrzynię ładunkową o dużej pojemności. Z głębokością brodzenia w wodzie do 800 mm i prześwitem 230 mm Ford Ranger poradzi sobie w najtrudniejszym terenie. Dzięki kątowi natarcia wynoszącemu 28 stopni i kątowi zejścia równemu 25 stopni, kierowcy tego modelu mogą czuć się pewnie w czasie pokonywania stromych przeszkód terenowych. Sterowany elektronicznie reduktor pozwala kierowcy wersji z napędem wszystkich kół na przejście z napędu jednej osi na napęd obu osi przy wysokim przełożeniu reduktora jedynie poprzez obrócenie w czasie jazdy pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej.
W celu zwiększenia momentu napędowego przy małych prędkościach lub zwiększenia siły hamowania silnikiem na stromych zjazdach kierowca może wybrać niskie przełożenie reduktora i przeniesienie napędu na obie osie. Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego również pomaga poprawić przyczepność kół w bardzo trudnych warunkach. Dobrym właściwością terenowym towarzyszy zdolność holowania przyczepy o masie do 3500 kg i ładowność samochodu wynosząca 1 260 kilogramów. Nowy Ford Ranger Double Cab uzyskał w testach bezpieczeństwa Euro NCAP maksymalny wynik pięciu gwiazdek, jest jedynym autem w swoim segmencie, które otrzymało najwyższą notę.
Ford Ranger nie jest „ surowym” pickupem. Na szczęście, potencjalnym użytkownikom nie odebrano ale dodano sporo nowych atrybutów wpływających na komfort jazdy, zmniejszono – w stosunku do poprzednika – zużycie paliwa, poprawiono i tak dobrą dzielność w terenie. Nadjechał samochód uniwersalny.
Materiał Press
Opracował Rafał Jasiński
16.05.2016