- Odsłony: 1837
Pasmo sukcesów Renault związanych z modelem Megane trwa nieprzerwanie od blisko dwóch dekad. Niestety czas cieszącego się dużą popularnością modelu trzeciej generacji dobiegł końca. Jego miejsce zastępuje generacja czwarta. Jakimi walorami i zaletami dysponuje kolejne wcielenie popularnej Meganki?
Nowy Mégane kosztuje od 59 900 zł. Wersja Life z silnikiem benzynowym 1.6 16V o mocy 114 KM, z 5-biegową skrzynią manualną. Wyposażenie seryjne tej wersji zawiera m.in.: klimatyzację manualną, radioodtwarzacz, ABS + system wspomagania nagłego hamowania, system wspomagania przy ruszaniu pod górę, światła do jazdy dziennej LED, sześć poduszek powietrznych, centralny zamek drzwi, lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane
Renault Mégane oferuje intuicyjny system multimedialny z ekranem dostępnym w dwóch formatach: poziomym o przekątnej 7’’ i pionowym o przekątnej 8,7”. Mégane na tle konkurencji wygląda bardzo nowocześnie a wnętrze jest eleganckie i „spokojne”. Silniki zapewniają moc od 90 do 205 KM.
Renault zafundowało do swojego nowego Megane silniki o mocy do 205 KM w wersjach benzynowych :
Silniki benzynowe: oferta jednostek napędowych o mocy do 205 KM,
Energy TCe 100 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 100 KM i 175 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1500 obr./min , zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 5,4 l/100 km.Energy TCe 130 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr./min.
W niektórych krajach, w tym również w Polsce, w ofercie będzie dostępny wolnossący silnik benzynowy SCe 115 z mechaniczną, 5-stopniową skrzynią biegów: 156 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 4000 obr./min.
Wyłącznie Mégane GT: Energy TCe 205 z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC o 7 przełożeniach: 205 KM i 280 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2000 obr./min.
W wersjach wysokoprężnych o mocy do 165 KM.
Silniki wysokoprężne – oferta jednostek napędowych o mocy do 165 KM
Energy dCi 90 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 90 KM i 220 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min , zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 3,6 l/100 km.Energy dCi 110 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min.Silnik ten plasuje Nowe Renault Mégane w ścisłej czołówce tego segmentu pod względem obniżania emisji CO2 (86 g CO2/km) i zużycia paliwa -3,3 l/100 km
Energy dCi 110 z dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC o 6 przełożeniach: 110 KM i 250 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1750 obr./min., zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 3,7 l/100 km2.Energy dCi 130 z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach: 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1750 obr./min. Ta wysokoprężna jednostka zużywa zaledwie 4 l/100 km .
Wyłącznie w Nowym Renault Mégane GT silnik Energy TCe 165 z dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC o 6 przełożeniach:165KM i 380 Nm dostępnego momentu obrotowego.
Wymiary nowego Mégane przedstawiają się następująco: długość 4 359 mm, wysokość 1 447 mm,rozstaw osi 2 669 mm, rozstaw kół z przodu -1 591 mm i z tyłu -1 586 mm.
Tłumienie hałasów zostało znacząco poprawione w porównaniu do poprzedniej generacji. Komfort jazdy ,przyczepność , atrakcyjna stylistyka , materiały wnętrza –wszystko to jest na najwyższym poziomie.
Trudno pisać o wyposażeniu samochodu „wszystkomającego”. Renault jest świetnie wykończone, pewne w prowadzeniu , jednym słowem –kompletne.
Materiał Press
Opracował Rafał Jasiński
06.05.2016