- Odsłony: 3011
Nissan postanowił uatrakcyjnić swoją ofertę zmodernizowanym modelem 370Z NISMO. To kolejne auto Nissana w tej wersji, zaraz po GT-R czy Juke’u. Samochód ma największe sportowe zacięcie ze wszystkich sygnowanych do tej pory znakiem 370Z. Model ten od zawsze przykuwał wzrok, jednak teraz wręcz ciężko go nie zauważyć.
Przedni zderzak został całkiem przerobiony. Powiększono atrapę chłodnicy, dodano wloty powietrza przed przednimi nadkolami oraz nowe LED’y do jazdy dziennej. Reflektory podkreślone są czarnymi obwódkami, na zderzaku znajduje się czerwona listwa, użyto nowych nakładek progów bocznych, a na lusterkach zamontowano znaczki NISMO.
Nissan 370Z NISMO wyposażony jest w 19-calowe, czarno-srebrne aluminiowe felgi Rays.
Zmieniono także wygląd tylnego zderzaka i zmniejszono spojler. Ten nowy skutecznie współpracuje z przednim zderzakiem zmieniając aerodynamikę auta. Teraz w trakcie szybkiej jazdy siła docisku jest zdecydowanie wyższa. Co więcej, siła ta jest rozłożona stosunkowo równomiernie między przednią a tylną osią, dzięki czemu łatwiej nam przewidzieć jak zachowa się samochód.
W nowej „trzysta siedemdziesiątce” zastosowano fotele Recaro, bardzo wygodne w trakcie jazdy, mniej przy wsiadaniu i wysiadaniu. Co by nie mówić, trzymają one kierowcę we właściwym miejscu nawet w trakcie dosyć agresywnej jazdy i zapewniają mu wysoki komfort.
Fotele tu użyte nie posiadają tradycyjnego stelaża rurowego. Zastąpiono go konstrukcją skorupową. Ten typ budowy zapewnia większą sztywność przy jednoczesnym obniżeniu masy. Tapicerka wykonana z czerwono-czarnej skóry oraz Alcantary (materiał wykonany z ultramikrowłókien; jest miękki, wytrzymały i łatwy w czyszczeniu) oraz podobne obszycie kierownicy nadają wnętrzu smak i klasę.
Nasz Nissan chowa pod maską 344-konny silnik V6 o pojemności 3.7 litra. Setkę osiąga w 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O wrażenia akustyczne dba podwójny układ wydechowy, w którym końcówki wydechu zostały powiększone do średnicy 100 mm.
370Z NISMO jest dostępny tylko w wersji coupé z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów. Zmodernizowano także zawieszenie. Poprawiono komfort jazdy poprzez zmianę pracy tylnych sprężyn i amortyzatorów. Grubsza wykładzina wnętrza oraz wyściółka tylnych nadkoli obniżają poziom hałasu w kabinie.
Dostępne są trzy kolory lakieru - Biała Perła, Jasny Srebrny i Diamentowa Czerń.
Poza wprowadzeniem wersji NISMO, Nissan podjął też prace w celu zmodyfikowania standardowej wersji 370Z. Felgi zostały zmienione na 18-calówki w kolorze Gun Metallic. Nadają one sportowego charakteru. Tu także zastosowano konstrukcję skorupową foteli. Zawieszenie zostało inaczej zestrojone, co poprawia komfort jazdy i wygłusza wnętrze. Wszystko to za sprawą tylnych sprężyn oraz amortyzatorów o zmienionej charakterystyce pracy, tłumiącej hałas wykładzinie i wyściółce tylnych nadkoli.
Silnik i skrzynia biegów nie zostały zmienione. Moc zapewnia 328-konna, 3.7-litrowa „widlasta szóstka”, która napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub skrzyni automatycznej o siedmiu biegach. 370Z nadal jest jedynym samochodem w swojej klasie, w którym dostępny jest układ Syncro Rev Control - system optymalnie synchronizujący poziom obrotów silnika podczas zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół.
Podobnie jak Nissan GT-R oraz Nissan Juke Nismo RS, wygląd 370Z „budzi kontrowersje”. Nie każdemu się on podoba, jednak pewnie większość z nas chętnie osobiście oceniłaby jego walory… Z perspektywy kierowcy, rzecz jasna.
Materiał Press
Opracował Marcin Krzyna
02.05.2016